måndag 9 november 2009

Ett bra lunchpass

Jag har det så väl förspänt på jobbet att det finns ett ganska välutrustat gym nere i kontorets källare, med omklädningsmöjligheter. Dessutom så finns det fina löparspår genom skogen 100 meter bakom fastigheten. Det finns med andra ord goda förutsättningar för att avbryta arbetsdagen med ett litet träningspass under lunchen.

Idag körde jag ett varv på min vanliga löpslinga i skogen. Den är bara 3,6 km, så det blir kort men intensivt. Det finns också en riktig mördarbacke efter 2,5 km, där man verkligen får upp pulsen. Jag kutade runt på 21:30 min., och benen kändes ganska pigga. Jag var också väldigt glad att jag valde utomhusrundan framför löpbandet i gymmet. Jag blir mycket mer inspirerad av lite tallbarrdoft och multnande löv än maskiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar