söndag 18 juli 2010

Mountainbike på La Gardiole

Idag blev det ingen löpning, men väl ett riktigt svettigt mountainbike-pass. En granne till familjen här i Vic-la-Gardiole, Didier, tog med mig på en tvåtimmarsrunda på det närbelägna berget La Gardiole. Detta naturreservat alldeles vid Medelhavet är ett eldorado för mountainbike-entusiaster, med mängder av små stigar och leder, många med rejäl lutning. Min erfarenhet av riktig mountainbiking i terrängen är ganska begränsad, så jag fick mig en riktig lektion. Vissa av stigarna vi tog oss fram på var tekniskt krävande, och benen fick minsann sitt också. Belöningen, i form av en helt gudomlig utsikt över Medelhavet, när man kom upp på toppen av berget, var dock värd varenda svettdroppe. Detta är något som jag vill göra igen, kanske redan imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar