söndag 18 april 2010

Min favoritdistans

Om man skall ha ett bra mål att träna inför, så är halvmaraton den perfekta distansen. Det är tillräckligt långt för att vara lite utmanande, men inte så långt att man behöver lägga om hela sin livsföring för att klara av det. Jag har sprungit 15 halvmaror hittills. Det har blivit 12 Göteborgsvarv, två lopp i USA och ett St Erikslopp, som numera har döpts om till Stockholm Halvmarathon. Bästa tiden är 1:34, från mitt första Göteborgsvarv 1984, och en gång har jag tagit mer än två timmar på mig, och sedan en mängd tider däremellan. Göteborgsvarvet är den absoluta favoriten, men loppet, som nu lär vara världens största motionslopp, är fulltecknat sedan länge. Därför har jag istället anmält mig till Stockholm Halvmarathon som i år går av stapeln i centrala Stockholm den 11 september. Det är med andra ord ett utmärkt träningsmål för resten av våren och sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar