lördag 23 januari 2010

Veckans träning

Nu har jag inte skrivit på ett tag, men det har faktiskt blivit ett och annat träningspass ändå. Förra helgen kom jag ut en runda på längdskidorna igen, och jag har även fått in två lunchpass på löpbandet under veckan. Dessutom går jag numera runt med konstant träningsvärk i överkroppen. Jag laddade nämligen ner ett roligt träningsprogram till Iphone som heter 100 Pushups. Det är ett individuellt anpassat program som på sex veckor skall få alla att klara 100 armhävningar på raken, även dem med bröst och bring som en cornflakes-flinga. Det är riktigt motiverande. Man skall göra fem set med armhävningar i varje pass, och programmet räknar ned vilan mellan varje set. Tre pass har jag kört hittills, och det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar